Lidmaatschap

Wilt u zich of uw kind inschrijven? Klik dan op de volgende knop om naar het inschrijfformulier te gaan:

Plezier in hockey? Word lid van MHC Best
De hockeysport is meer dan alleen een wekelijkse hockeywedstrijd. Buiten de wedstrijden zijn er trainingen en worden er toernooien of andere festiviteiten georganiseerd. MHC Best is een dynamische vereniging, er is altijd iets te beleven!

Lid worden is mogelijk vanaf 4 jaar.

Soorten lidmaatschap

Senioren/Veteranen (18 jaar en ouder) Competitie op zondag
Senioren avondcompetitie Competitie op donderdagavond
Hockey7
Trimhockey exclusief competitie
Senioren Duo-lidmaatschap (18 jaar en ouder)

Junioren A (16 en 17 jaar oud) - O18 Competitie op zaterdag
Junioren B (14 en 15 jaar oud) - O16 Competitie op zaterdag
Junioren C (12 en 13 jaar oud) - O14 Competitie op zaterdag
Junioren D (10 en 11 jaar oud) - O12 Competitie op zaterdag
Junioren E en F (7 t/m 9 jaar oud) - O10/O9/O8 Competitie op zaterdag
Trainingsgroep (6 t/m 7 jaar oud)**
Funkey (4 t/m 5 jaar oud)* Vrijdagmiddag
Zaalhockey Zaterdag en/of zondag

*Start in februari/maart: geboren voor 1 april. Start in augustus/september: geboren voor 1 oktober.
**Start in februari/maart: geboren voor 1 oktober. Start in augustus/september: geboren voor 1 april

Teamindeling
Nieuwe leden zullen zo snel mogelijk ingedeeld worden in een team (of trainingsgroep). Als er niet direct plek is zal indeling plaats vinden bij aanvang van het hockeyseizoen. Dat is in september of na de winterstop (maart).

Teams worden ingedeeld op basis van leeftijd en/of speelsterkte. Bij de jeugd (Funkey, Trainingsgroep en Junioren E en F) vindt teamindeling plaats op basis van leeftijd. Er wordt zoveel mogelijk rekening gehouden met indeling bij een vriendje of vriendinnetje. Vanaf de Juniorenelftallen (D, C, B, A) wordt er ingedeeld op prestatie. Talentvolle spelers en speelsters kunnen in een hogere categorie worden ingedeeld dan die waarin ze, volgens hun leeftijd, behoren te zitten. Spelers en speelsters die niet worden opgenomen in een selectieteam, worden op basis van sociale criteria (vrienden, samenstelling team) ingedeeld.

Contributie
De contributie voor het seizoen 2023-2024 is gestegen met een gemiddelde stijging van 5,25% t.o.v. de contributies in het seizoen 2022-2023, zoals goedgekeurd in de Algemene vergadering van 25 november 2022. De contributie voor ieder lid wordt vastgesteld op basis van de leeftijd op de peildatum van 1 oktober in het betreffende seizoen.

Senioren/Veteranen (18 jaar en ouder) € 289
Senioren avondcompetitie € 210
Hockey7 - NIEUW in seizoen 2023-2024 € 175
Trimhockey exclusief competitie € 137
Senioren Duo-lidmaatschap (18 jaar en ouder) € 184 per lid*
Junioren A (16 en 17 jaar oud) - O18 € 239
Junioren B (14 en 15 jaar oud) - O16 € 220
Junioren C (12 en 13 jaar oud) - O14 € 194
Junioren D (10 en 11 jaar oud) - O12 € 175
Junioren E en F (7 t/m 9 jaar oud) - O10/O9/O8 € 144
Trainingsgroep (vanaf 6 jaar oud)
€ 137
Funkey
€ 103**
Zaalhockey
€ 75

* Het honoreren van een verzoek tot een duo-lidmaatschap staat ter discretie van het bestuur; honorering geldt voor één seizoen; honorering in het verleden geeft geen garantie voor honorering van een dergelijk verzoek voor het komende seizoen.
** De contributie van de funkey hockey is/wordt per cyclus van een halfjaar verschuldigd/geïncasseerd.

Het inschrijfgeld voor nieuwe leden bedraagt €15.

Er geldt een gezinskorting van 50% vanaf het 3e lid uit een gezin, waarbij over de twee hoogste contributiebedragen geen korting wordt berekend.

Contributienota’s
De factuur wordt in september verstuurd, incasso vindt meestal plaats op of rond 25 september. In het geval dat geen werkende automatische incasso van toepassing is, wordt € 5 per transactie in rekening gebracht.

Opzeggen
Opzegging van het lidmaatschap dient uiterlijk 1 juni voor aanvang van het nieuwe seizoen te gebeuren via [email protected]. Eventueel kunt u ook het opzeggingsformulier gebruiken welke u aantreft als u bent ingelogd op onze website.

Als u ná 1 juni opzegt, brengen wij u de helft van de contributie in rekening. Bij opzegging na 1 september van het lopende seizoen bent u de volledige contributie verschuldigd. Afmelden voor het zaalhockey dient uiterlijk op 1 september te gebeuren, in geval van een afmelding na deze datum bent u de volledige contributie verschuldigd.
In uitzonderlijke gevallen kan het bestuur toch besluiten om een deel van de betaalde contributie te restitueren. Bij voorbeeld als een lid langdurig niet heeft kunnen hockeyen vanwege ziekte of andere zwaarwegende omstandigheden. Een verzoek om restitutie kan per mail verstuurd worden naar [email protected]. In de eerstvolgende bestuursvergadering neemt het bestuur dan een besluit.