Mei 8 Veldhockey

Verslag mini vd Week H1

Een verslag van de gebroeders van Kemenade. Jarno J8E2 & Ryan JF2 mix

We kwamen aan bij de club en Sander, een van de speler uit heren 1, wachtte ons al op. We stelden ons netjes voor. Sander vertelde ons wat we vandaag gingen doen.Vervolgens gingen we met alle mannen mee naar de kleedkamer. Toen Sander klaar was gingen we naar de bestuurskamer. Daar lagen 2 shirts met mini van de week erop klaar met 2 watervaste stiften erbij. Sander had al zijn handtekening gezet. De mannen die binnen druppelde zetten vervolgens ook allemaal hun handtekening op het shirt. Tenslotte de coach Ton.

De coach begon met de teambespreking. Hier werd alles uitgelegd voor de wedstrijd, wat ging niet goed in de vorige wedstrijd en wat wel. Toen was het tijd voor de warming-up. We moesten op en neer rennen op het veld en eindelijk gingen we oefeningen doen zoals hakkenbillen, knie heffen, sprintje trekken, overspelen, enzovoort om de wedstrijd goed te kunnen spelen.

De wedstrijd gaat beginnen. Als mini van de week, en onderdeel van het team, mochten we mee in de line-up & hive fives geven aan de tegenpartij en scheidsrechters. Daarna gingen de mannen in een grote cirkel om ons heen staan en werd er heel hard hun yell geroepen. Na ca. 10 minuten werd door Venray (de tegenstander) de bal over het hek gespeeld en helemaal naar veld 3 geslagen. De coach vroeg aan ons om de bal te gaan zoeken. Na 25 minuten scoorde Best de 1-0 en we gingen uiteindelijk de rust in met 3-0.  In de rust gingen we met het team weer naar de bestuurskamer om onze tactiek te bespreken voor de tweede helft.

De tweede helft ging wat minder goed. Na 5 minuten spelen scoorde de tegenstander 3-1, maar 1 minuut later maakte Best het goed 4-1. Alleen 1 minuut verder was het weer de buurt aan Venray 4-2. Eén speler van Best werd met een rode kaart van het veld gestuurd en Venray sloeg wederom een 2-tal ballen over het hek, maar deze keer op de tennisvelden. De wedstrijd eindigde met een 5-2 winst voor Best. We hebben veel gezien diverse strafcorners en een paar strafballen.

Na het uitlopen hebben nog in een kring gestaan, Ton vertelde iedereen wat er goed ging in de wedstrijd.
Als dank hebben we nog een lekker drankje en zakje chips van de heren gekregen.

Bedankt voor de leuke dag!!

Thijs van der Heijden