Juni 11 Veldhockey

DAMES 1 PROMOTIE naar 1e klasse

In een rechtstreeks duel met naaste concurrent Uden is Best er in geslaagd om voor het tweede seizoen op rij te promoveren. De gehele voorbereiding voorafgaand aan deze wedstrijd was al duidelijk dat de dames er vol in geloofden. Er werd goed getraind en ook op de wedstrijddag zelf straalden de dames onoverwinnelijkheid uit. Er werd afgesproken dat er niet zou worden afgeweken van de aanvallende spelstijl die dit team zo kenmerkt. Het massaal opgekomen publiek werd een van de beste wedstrijden van het seizoen voorgeschoteld. Vanaf de afslag werd Uden meteen onder druk gezet, en dit resulteerde al meteen in balverlies door de bezoekers. Jessie Frankhuizen pikte de bal op en ging rechtstreeks naar de cirkel, haar harde schot verdween onhoudbaar in het doel. Dit eerste doelpunt viel al na 40 seconden in de wedstrijd. Best bleef aanvallen en er volgden vele kansrijke momenten. In de twintigste minuut liet Iris van de Loo het tweede doelpunt noteren. Met een onnavolgbare beweging zette zij de gehele Udense defensie op het verkeerde been.

De dames kregen vleugels en nog voor rust kwam de thuisploeg verdiend op een 3-0 voorsprong. Dit keer was Bibi Zoetmulder degene die scoorde. Zij mocht aanleggen voor de tweede strafcorner in de wedstrijd, en daar waar de eerste corner nog vakkundig door de keepster werd gepakt had zij geen antwoord op de push van Bibi. De bal verdween hoog in het net.

In de rust was iedereen er van overtuigd dat de wedstrijd nog niet gespeeld was, en dat er met dezelfde energie moest worden doorgespeeld. Even nam Uden het initiatief in de tweede helft, maar al snel stelde Best orde op zaken. Anna Reijenga zette maar weer eens de turbo aan en zij kon zo de cirkel in lopen, met een prachtig hoog diagonaal schot scoorde zij het vierde doelpunt voor Best.

Door dit doelpunt was het wel duidelijk dat Best dit niet meer zou weggeven. Iris van de Loo scoorde ook nog haar tweede doelpunt van de wedstrijd. Door goed doorgaan wist zij de bal van de stick van een Udense verdedigster te plukken en scoorde ze beheerst het vijfde doelpunt voor Best. Dat Uden toch nog een keer tegen scoorde was slechts voor de statistieken. Door deze 5-1 overwinning is Best gepromoveerd naar de eerste klasse. Dat dit een prestatie van formaat is mag duidelijk zijn. De dames willen graag het publiek bedanken voor hun steun.

Emma van de Sande