December 4 Zaalhockey

UPDATE Zaalhockey seizoen 2021/2022

Na de persconferentie van vorige week vrijdag hebben de ontwikkelingen niet stil gestaan. De zaalcompetitie gaat door in aangepaste vorm.

De KNHB heeft direct na de persconferentie aangegeven te willen vasthouden aan de zaalcompetitie. Het belang van blijven sporten, zeker ook voor de jeugd, weegt zwaar. Er wordt gekeken hoe het wedstrijdschema aangepast kan worden, zodat de laatste wedstrijden uiterlijk om 17.00 afgelopen kunnen zijn. Dit wordt gedaan door meer zalen bij te huren, extra dagen in te plannen en eventuele pauzes in te korten. De KNHB is daar op dit moment nog druk mee bezig. De wedstrijden worden automatisch in de MHC Best en KNHB app gewijzigd.

Trainingsschema

Ook voor het trainingsschema in de zaal hebben de nieuwe maatregelen consequenties. Een deel van onze trainingen was al voor 17.00 gepland helaas mag daarna (op dit moment) niet meer getraind worden. Dit is bijzonder lastig. Om alles zo eerlijk mogelijk te verdelen is het trainingsschema aangepast. We streven erna om alle teams de mogelijkheid te bieden om minimaal 1 keer getraind te hebben voordat ze een wedstrijd spelen in de zaal.

Het trainingsschema voor de komende 2 weken is inmiddels gecommuniceerd met de coaches en trainers. Het trainingsschema na deze 2 weken wordt bepaald naar aanleiding van de nieuwe maatregelen van de persconferentie op 14 december.

De trainingsuren in de zaal zijn heel schaars, laten we de tijd dat we er trainen optimaal benutten! Dat betekent op de aanvangstijd helemaal startklaar staan en lekker volle bak trainen.

Zaaltraining op veld 4

Als extra trainingsmogelijkheid bieden we ook de mogelijkheid om gebruik te maken van veld. Op veld 4 kunnen balken geplaatst worden die ook in de zaal gebruikt worden. Zodoende kun je als team het trainen met de balk oefenen.

Dit kan op alle dagen van de week van 9:00 uur tot en met 17:00 uur. Dit kan geregeld worden via de coach middels een verzoek per e-mail naar [email protected].

Keepersmaterialen

Inmiddels zijn alle keepersmaterialen uitgereikt aan alle keepers. Mocht je nog vragen hebben over het materiaal dan kun je contact opnemen met de materiaalcommissie: [email protected]

Contributievragen

Direct na het bekend worden van de nieuwe maatregelen van het kabinet, bereikten ons vragen over de contributiefactuur.

- De KNHB doet er alles aan om de wedstrijden in de competitie te laten doorgaan en waar mogelijk te verzetten. Daarnaast proberen we samen met de gemeente de trainingsfaciliteiten optimaal te benutten.

- We de contributie op een later tijdstip innen om zodoende de hoogte van de contributie naar alle redelijkheid te bepalen.

Informatie zaalhockey

Op MHC Best | Zaalhockey kun je alle informatie vinden over de zaalhockey.

Emma van de Sande