April 9 Algemeen

Inzameling petflessen bij MHC Best

Want sinds juli 2021 betaalt iedereen statiegeld voor kleine plastic flessen. Bij sportverenigingen wordt geen statiegeld terug gegeven bij het inleveren van lege flessen, maar we kunnen het statiegeld ten goede van de club laten komen.

Dus gooi lege petflessen met niet in een afvalbak maar stop ze mét dop in de grote gele plastic flessen buiten op het terras van het clubhuis. De opbrengst van deze flessen komt ten goede van de club.

Ook levert deze gescheiden inzameling een vermindering van kosten en volume van het restafval. Dus laten we er allemaal voor zorgen dat in de toekomst alle plastic flessen en flesjes in de PETman terecht komen!

Wat levert het de club op:

- € 0,15 statiegeld op kleine petflessen van frisdranken of waters (niet sap, zuivel of siroop)

- € 0,25 statiegeld grote flessen

Laten we samen duurzaam aan de slag gaan voor MHC Best