September 11 Veldhockey

Mini vd week; H1 - Nuth 1

Wij mochten vandaag mini van de week zijn bij heren 1.
Ik was zo blij, vorig jaar mocht ik ook de eerste wedstrijd mini van de week zijn en dit jaar weer.
Voor Loek, mijn (hockey) vriend, was het de eerste keer. Hij heeft zaterdag pas zijn eerste wedstrijd gehockeyd en vond het heel gaaf dat hij dit ook mocht zijn.
Wij werden opgewacht door Sander een van de spelers van heren 1. Hij vertelde wat we allemaal mee mochten doen. Eerst gingen we mee naar de kleedkamer daarna naar een kamer met allemaal stoeltjes en een tafel. Hier deed de coach allemaal dingen vertellen wat ze moesten doen tijdens de wedstrijd.
We mochten het veld op. Samen met de heren in lopen, zwaar joh het was in totaal wel twee rondjes om het hele veld. Daarna gingen we met bal en stick allemaal oefeningen doen op goal, we probeerde zo hard mogelijk op de keeper te spelen.
De wedstrijd ging bijna beginnen dus mochten we mee in de rij staan om iedereen een fijne wedstrijd te wensen en daarna gingen we in een cirkel staan de heren schreeuwde zo hard dat wij niet weten wat ze zeiden. We hebben heel de wedstrijd gekeken bij onze ouders die naast dames ( DVA) stonden die heel hard en enthousiast mee juichte, vooral toen een jongen scoorde.
Het was een hele spannende wedstrijd. Binnen 1 minuut was het 1 – 0 voor Nuth. Gelukkig was het voor rust al 2-2. In de tweede helft was Best veel beter en scoorde wij nog 3 doelpunten. In de laatste seconde mocht er een strafbal genomen worden door Sander, helaas de keeper hield de bal tegen.
Na de wedstrijd kregen wij nog drinken en een zakje chips…. Mmmmmm…..

Wij vonden het heeeeeeeeeel leuk. Dank je wel Heren 1.

Groetjes
Loek van der Vleuten en Youri van Gestel