November 13 Veldhockey

Dames 1 wint derby tegen Son

Voor Dames 1 was de derby tegen Son het volgende obstakel op weg naar het herfstkampioenschap. Best startte voortvarend en kwam al binnen een minuut op een 1-0 voorsprong. Pam van Genuchten legde al haar agressie in het schot wat volgde op de rebound uit een strafcorner. Hoewel Best de aanval bleef zoeken, kwam ook Son regelmatig gevaarlijk in de buurt van de cirkel. Tot grote kansen leidde dit echter niet. Pam van Genuchten creƫerde door middel van een mooie individuele actie een mooie kans en haar harde backhand schot werd door een verdedigster van Son van richting veranderd, het betekende de 2-0 voor Best.

De thuisploeg bleef aandringen en na een prachtig opgezette aanval over rechts, had Joyce de Bresser de pech dat haar inzet op de paal belandde. Son greep daarna de kans om Best onder  druk te zetten. Son onderschepte een bal in de verdediging van Best en scoorde beheerst uit de aanval die daarop volgde. De ruststand was 2-1 in het voordeel van Best.

Na rust bleef Son de aanval zoeken en uit een stafcorner scoorden de bezoekers de gelijkmaker. Best bleef echter knokken voor de winst en uit een stafcorner kwam de bal op het lichaam van de lijnstopster van Son. De strafbal die hieruit volgde werd helaas niet benut door Bibi Zoetmulder. Dezelfde Bibi nam sportieve wraak, door een strafcorner prachtig binnen te pushen. Best kwam door dit doelpunt op een terechte 3-2 voorsprong. Daarna was de thuisploeg heer en meester en werd deze wedstrijd professioneel uitgespeeld. Son kreeg geen enkele kans meer en de voorsprong kwam niet meer in gevaar.

Door deze overwinning blijft Best aan kop met twee punten voorsprong op Rosmalen. Het blijft een knappe prestatie hoe Best blijft winnen. Vorig seizoen werd het team ongeslagen kampioen in de derde klasse. Nu staan de dames wederom bovenaan met 24 punten uit 9 wedstrijden.Volgende week speelt Best uit tegen Uden, om het daarna thuis op te nemen tegen de huidige nummer 2 Rosmalen.

Evi Bouwmeester
Karlijn Oostendorp