zaterdag 20 april 2024
- Thuis MO7-1 HC Helmond MO7-2
November 13 Zaalhockey

Infoavond Zaalhockey Coach+Trainer

Het veldseizoen is bijna ten einde, wat betekent dat het zaalseizoen eraan komt. Om jullie als coaches en trainers hier goed op voor te bereiden wordt er een infoavond georganiseerd met twee verschillende workshops.

De infoavond vindt plaats op 23 november as in het clubhuis. De planning is als volgt:
19:00-20:00 Workshop startende zaalhockeytrainer/coach.
20:00-20:45 Presentatie algemene info zaalhockey en bekendmaking trainingsrooster (er is tijd om eventueel te ruilen)
20:45-21:45 Workshop gevorderde zaalhockeytrainer/coach.

Inhoud:
Workshop startende zaalhockeytrainer/coach:
In deze workshop gaan we de startende coach op gang helpen. We gaan aan de slag met de basisprincipes (en regels) van het snelle spelletje zaalhockey. Handige tips en tricks om jouw team een voordeel te geven tijdens de wedstrijden. Onderdelen:
  • Opstelling
  • Systeem
  • Strafcorners
  • Basisafspraken en technieken
  • Enz.

Presentatie algemene informatie zaalhockey:
Elk jaar zijn er weer nieuwe regels, nieuwe afspraken met accommodatiebeheer en natuurlijk een nieuw trainingsschema. De komende weken krijg je de kans om een voorkeur aan te geven voor jouw trainingstijd. Helaas is het onmogelijk om alle wensen te vervullen (omdat we maar een beperkt aantal uren de zaal hebben). Het trainingsschema wordt tijdens deze presentatie bekendgemaakt en dan heeft u de kans om (indien nodig) te ruilen met andere teams. LET OP!! Beide teams moeten aanwezig zijn om te kunnen ruilen.

Workshop gevorderde zaalhockeytrainer/coach:
Al jaren trainer maar wil jij je nu echt eens gaan verdiepen in het zaalhockey? Of heb je een opfriscursus nodig? Kom dan naar deze workshop. Tijdens deze workshop gaan wij ons verdiepen in de details van het zaalhockey. Hoe kan ik met mijn (gevarieerde) team het maximale uit de wedstrijd halen. Handige tips en tricks om de wedstrijd over de streep te trekken. Onderdelen:
  • Voordelig wisselen
  • Gevarieerde strafcorners
  • Verdedigende en aanvallende systemen
  • Tips voor trainingen
  • Technische aspecten

Ben je geïnteresseerd in een van deze workshop? Schrijf je dan gratis in door een mail te sturen naar [email protected]. Mocht je niet kunnen maar bent je toch geïnteresseerd dan kan je ook mailen. Dan maken wij (indien mogelijk) een aparte afspraak.

Met vriendelijke groet,

Jimmy van de Zanden