December 9 Veldhockey

JB2 Herfstkampioen

Zaterdag 26 november jl. is JB2 na twee thrillers van wedstrijden kampioen geworden.
Op de voorlaatste wedstrijd dag waren er 4 kandidaten voor de titel. Het ging om onze tegenstanders uit Son, Eindhoven, Oirschot en ons eigen team uit Best, Best versloeg Oirschot in een rechtstreeks leuk en fair duel. Omdat Son en Eindhoven ook wonnen zou de laatste wedstrijd dag beslissend worden:
Ons team stond derde met 1 punt achterstand op Son en 2 punten achterstand op koploper Eindhoven. Oirschot was door het verlies tegen ons uitgeschakeld voor de titel. Om kampioen te worden moest tegen Son (uit) gewonnen worden en Eindhoven mocht uit tegen Oirschot niet meer dan 1 punt halen.

In een tumultueuze en zinderend spannende wedstrijd werd Son verslagen waarbij Best het winnende doelpunt in de laatste minuten scoorde (2-3). De wedstrijd Oirschot-Eindhoven was een half uur later begonnen. Daarom moesten wij wachten of Oirschot zijn sportieve plicht zou doen. Dit bleek, tot ons grote plezier, inderdaad het geval en eindigde deze wedstrijd in een 1-1 gelijkspel, met als resultaat dat Best JB2 aan het langste eind trokken: Herfstkampioen 2017.

Een prachtig resultaat waar we trots op zijn. Vertrouwen, inzet, samenspel en doorzettingsvermogen zijn woorden die betrekking hebben op dit elftal.

Onderschrift foto
Team JB2 vlnr: Bram Arnouts, Luuk Huisman, Jasper de Bock, Cem Bonnier, Cas van der Steen, Robin Marechal, Jules Hopstaken, Floyd Bender, Beau van der Velden, Alex Wieringa, Jort van Gestel, Wouter Heukelom, Floris van der Heijden, Luuk Metsaars, Daan Verdult.
Op de voorgrond: Paul Bender (trainer) liggend; Maikel Marechal (coach)
Bas Renders (trainer maar niet op de foto)

Jill van Nijnatten
Filou Vrijdag