Januari 4 Technische Zaken

Het nieuwe DWF!

Vanaf heden start de KNHB met een nieuw Digitaal Wedstrijdformulier (DWF). Dit ziet er anders uit dan voorheen, maar in beginsel werkt deze hetzelfde. Er is wel 1 belangrijke wijziging: iedere wedstrijd heeft vanaf nu 3 DWF-codes/wedstrijdcodes (de bekende 'postcodes'); 1 voor het thuisspelend team, 1 voor het uitspelend team en 1 voor de arbitrage.

Dat betekent dat je als coach nu ook een eigen DWF-code krijgt per wedstrijd. Voor komend weekend geldt: Deze code krijg je nog of heb je al toegestuurd gekregen. In de toekomst blijft het de bedoeling dat de code 2-3 dagen voor de wedstrijd met jullie wordt gedeeld. Tevens kan je de code ook altijd terugvinden in de MHC Best app in de wedstrijddetails. Daar staat ook de code voor de arbitrage (indien ingedeeld ontvangen zij hem ook zelf). De tegenstander heeft een eigen 'coach'-DWF-code.

Het nieuwe DWF tref je in de app op dezelfde plek aan als het oude DWF.
Let op: in de eerste week/weken zul je nog zelf moeten inloggen in het DWF en de wedstrijd zoeken mbv de DWF-code. Dat doe je als volgt:
- Onthoud de juiste DWF-code vanuit de wedstrijddetails of mail
- Ga naar het DWF in de app of via www.mhcbest.nl/formulier
- Klik na het openen van het DWF op 'inloggen'
- Selecteer vervolgens Best (of MHC Best) bij 'account van de vereniging'.
- Vul je MHC Best lidnummer en bijbehorende wachtwoord in en je bent aangemeld.
- De wedstrijd zou nu zichtbaar moeten zijn bij 'Wedstrijden van vandaag' of 'toekomstige wedstrijden'. Indien de wedstrijd niet zichtbaar is: Vul de DWF-code in bij 'Wedstrijd verificatie code invoeren' en klik op 'Wedstrijd koppelen'.
- Vul het DWF volgens de stappen die het weergeeft. Zorg dat het volledig is afgerond.

Er wordt door de bond (ism LISA) nog hard aan gewerkt om ervoor te zorgen dat je automatisch bent ingelogd en dat de juiste wedstrijd direct voor jou zichtbaar is, maar dit was niet op tijd klaar bij het live gaan van het nieuwe DWF.

De handleiding van het nieuwe DWF kan je vinden op de site van de KNHB: handleiding DWF. Ook tref je deze bijgevoegd aan deze mail aan.

Indien je nog vragen hebt, kijk dan even hier of je vraag al ooit beantwoord is: http://help.lisa-is.nl/nl/articles/11647-het-nieuwe-dwf-faq-voor-ondersteuners-en-scheidsrechters
Is je vraag dan nog niet beantwoord, dan horen we het graag.

Met vriendelijke groet,

Desiree van den Bosch
Wedstrijdsecretariaat MHC Best

Maarten de Pijper
LISA/Website beheer MHC Best

p.s. Mocht het nou niet lukken om het DWF direct na de wedstrijd in te vullen, probeer het dan later nog een keer. Mocht het DWF zondagavond nog niet werken, stuur dan zsm een mailtje met de exacte wedstrijd, zaal, uitslag en evt bijzonderheden naar [email protected]. We horen ook graag waar je tegenaan loopt als je het DWF niet krijgt ingevuld.

Evi Bouwmeester
Karlijn Oostendorp