September 18 Veldhockey

Verslag D1 17 sept 2017

Best speelde de eerste thuiswedstrijd tegen Berkel-Enschot. Dit team is vorig seizoen op de voorlaatste plaats geƫindigd. Toch is het een team met veel snelheid en techniek. Best startte niet brutaal genoeg en de duels werden regelmatig verloren. Best kwam door een schitterende individuele actie van Pam van Genuchten op een 1-0 voorsprong. Deze voorsprong bracht niet de rust waarop gehoopt werd en Berkel kon regelmatig gevaarlijk in de Bestse cirkel opduiken. Best hield lang stand en vlak voor rust wisten de bezoekers de gelijkmaker te scoren.

In de rust werd afgesproken dat er agressiever en met meer bravoure gespeeld moest worden.Uit een prachtige aanval over drie schijven scoorde Jessie Frankhuizen de tweede goal voor Best. Hierdoor kreeg de thuisploeg veel zelfvertrouwen en na een goed uitgevoerde strafcornervariant scoorde Lonneke van den Nieuwenhof duikend het derde doelpunt voor Best. Nog was het niet gedaan en uit wederom een aanval over rechts scoorde Pam haar tweede doelpunt van de wedstrijd.

Het sierde de tegenstander dat ze na deze achterstand bleven knokken voor een beter resultaat, echter als er al gevaar dreigde was het bijna altijd Evy Sanders die dit onschadelijk maakte. Best staat nu met twee overwinningen uit even zoveel wedstrijden keurig in het linkerrijtje.

Hafida Appeldoorn
Lotte Bonnemaijers